Skambinkite: 8 679 24 419
Rašykite: info@skm.lt

E.sportas – laiko švaistymas? Profesionalų uždarbiai verčia aikčioti

2020 03 04 SKM.LT
„E.sporto komandose galima dirbti tokius pat darbus, kurie yra ir realiose sporto organizacijose“, – įsitikinęs „Grind eSports“ vadovas D. Plerpa
Nuotr. autorius: Ieva Markūnaitė/SKM.LT

 

E.sportas – visame pasaulyje ant bangos esanti nauja sporto šaka. Lietuvos moksleivių krepšinio lygoje („LIDL–MKL“) praėjusį savaitgalį surengtas pirmasis NBA2K20 turnyras, kuriame galėjo dalyvauti visų Lietuvos krepšinio mokyklų žaidėjai.

Didžiulį potencialą turinčioje sporto šakoje tarp 20 žaidėjų triumfavo Šiaulių „Saulės“ akademijos atstovas Deividas Norutis, finale įveikęs Sostinės krepšinio mokyklos (SKM) auklėtinį Simoną Švelnį.

E.sporto pradininkai Lietuvoje, „Grind eSports“ vadovas, Lietuvos krepšinio federacijos (LKF) konsultantas Deividas Plerpa bei Lietuvos futbolo federacijos (LFF) e.sporto koordinatorius Edgaras Abromavičius įsitikinę – e.sportas yra puikus įrankis siekti rezultatų dirbant įvairiose organizacijose.

„SKM–VitirON KIDS karjeros dienose“ apsilankę svečiai paaiškino savo darbo specifiką, kalbėjo apie e.sporto plėtrą Lietuvoje, NBA e.sporto komandas, kaip patekti į Lietuvos krepšinio ir futbolo e.sporto rinktines, e.sporto komandų žaidėjų treniruotes ir galimą uždarbį.

FOTOGALERIJA

„Nežinojau, kad kiekviena NBA komanda turi savo krepšinio komandą e.sporte ir jog treniruojasi ten pat, kur ir profesionalios komandos. Svečiai labai gerai supažindino su šio sporto subtilybėmis ir pateikė daug naudingos informacijos. Manau, tam Lietuvoje artimiausiu metu bus labai geros sąlygos“, – kalbėjo karjeros dienų dalyvis Kovas Mikutis.

Tuo metu LKF e.sporto konsultantą D. Plerpą sužavėjo SKM auklėtinių susidomėjimas „Grind eSports“ veikla:

„Renginys – super, daug vaikų, spindi entuziazmas, šventė praėjo labai smagiai. Tikiuosi, kad vaikai pasisėmė tam tikrų žinių, gal labiau apšvietėme apie e.sportą ir jie bus labiau motyvuoti eiti ta kryptimi.“

 

– Kokios e.sporto perspektyvos Lietuvoje? SKM.LT paklausė D. Plerpos.

– Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, yra pagrindinės lygos. Tarkime yra NBA2K yra NBA e.sporto lyga, bet nėra jokios struktūros po ja. Visos sporto šakos turi aiškią struktūrą – krepšinio mokyklos, sporto klubai, Eurolyga, NBA, nacionalinės rinktinės. NBA e.sporto lyga yra tiesiog viena, po ja nieko nevyksta. Mūsų darbas yra padaryti tą struktūrą.

– Kaip sekasi ją kurti?

– Kol kas pradedame mažais žingsniais. Šiais metais startavome su „LIDL–MKL“ Žvaigždžių diena, kur vyko pirmasis NBA2K e.sporto turnyras. Išsiaiškinome, kurios mokyklos šiuo metu yra geriausios. Iš visų Lietuvos krepšinio mokyklų surinkome 20 žaidėjų ir jie tarpusavyje rungtyniavo visos Žvaigždžių dienos metu.

– Kalbant apie krepšinio mokyklas, universitetus, krepšinio komandas. Ar Lietuvoje noriai yra žiūrima į e.sportą?

– Kol kas nelabai kas supranta e.sporto. Mes siekiame mokyti. Dauguma supranta tai kaip tiesiog kompiuterinius žaidimus, laiko švaistymą, bet mes stengiamės edukuoti, kad tai yra puikus įrankis žmonėms ir jaunimui tobulėti ne tik žaidžiant kompiuterinius žaidimus, bet ir dirbant e.sporto organizacijose.

– Susitikimo su jaunimu metu kalbėjote, jog netolimoje ateityje turėtų atsirasti e.sporto vadybos programa. Ką bus galima pasiekti studijuojant šią programą?

– E.sporto komandose galima dirbti tokius pat darbus, kurie yra ir realiose sporto organizacijose – rinkodara, vadyba, pardavimai ir treniravimas. Manome, kad e.sportas, kaip įrankis, yra žymiai pigesnis edukuoti ir mokyti žmones.

Vidutiniškai NBA e.sporto žaidėjai per mėnesį gali uždirbti nuo 5 tūkstančių dolerių iki neriboto kiekio. Taip pat pasirūpinama žaidėjų kelionių, apgyvendinimo, maitinimo išlaidomis, draudimu, galimi įvairūs reklamos susitarimai. Artimiausiu metu galima potencialiai tikėtis, kad ir Lietuvos NBA e.sporto žaidėjai turės realią galimybę patekti į JAV profesionalų lygą.

 rsz img 1465

 

Naujienų sąrašas